storfiskarna

Tisdag den 27/5

Tisdag ja, och rejäl ångest från helgen.  Har just upptäckt ett antal fula blåmärken på min kropp.
Har ingen större aning vad dom kommer från.

Besöker Macken min, det första jag gör när jag vaknar, kollar lite schema, dricker lite kaffe och dealar med en snusförsäljare. (På min lediga dag).
Återvänder hemmåt och tillbringar större delen av för och eftermiddagen på balkongen med Stora sclagerboken!

Johan har fortfarande inte hört av sig, han är ute och nattvandrar med jobbet, Ha! och gissar att han ska sova över då han inte hör av sig, och inte har nån mottagning. PF!

Vid 5 tiden ger msn ett ljud från sig, Mr johan watz har vaknat.
Vi gör oss redo för en promenix, men hamnar på gräsmattan i skuthamn där han äter sin frukost... kl 17.30.
Promenerar tillbaka till stan och köper ett sjökort. och sen beger jag mig tillbaka till Macken. Jag kan inte hålla mig därifrån.Sjukt!

Väl hemma gör jag mig redo för kvällen. men det är fan jävligt tråkigt att sova..
Vad kan man göra en tisdagkväll?? Jag och Johan funderar en stund.
- åka båt? (nä det blir snart mörkt)
- se på film (lite tråkigt)
- spela poker (Mycket tråkigt)
- Dricka öl (nä, för mycket alkis på en tisdag)
- Fiska (då borde man få dricka lite öl)

Vi bestämmer oss för att dricka öl o fiska.. Vi tar med oss Pertey, Linkan och Johanna bort till hällarna, gör upp eld, sätter mask (som småsyskonen watz har plockat åt oss) på kroken, och gör oss redo.
Tålamod är en fiskares bästa vän.
Men inte fan fick vi nå napp. Bara en enda gång, men det var inge fisk på kroken.

Vi eldade  en stund och drack några öl. Sen gav vi upp pga kylan. (Och det är snart Juni)
Hem och somnade direkt..

Onsdag 28/5

Idag tänker jag inte göra ett skit. Jag är ledig!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0