5 januari 2009

Hallå!

Jag orkar verkligen inte skriva allt jag har gjort och allt som hände under 2008. Det har varit ett mycket händelserikt år.
Jag stal därför den här lilla snabbisen från Saras blogg och tänker med den försöka sammanfatta lite.

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Jag tävlade min första tävling i Fiddy (minicross)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte på nyårslöften så jag hade inget. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. I februari föddes Jane och Fredriks underbara Nova, I april kom Hanna och Niklas söta lilla Maya och i Maj kom äntligen Nettan och Robbans Dundergoa Julia och jag blev "tant" Karro.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ingen som står mig väldigt nära har lyckligtvis gått bort, men tyvärr har några bekanta lämnat oss.

5. Vilka länder besökte du?
I väntan på Thailandsresan i mars 2009, blev det bara korta vändor till Nordens vackra länder det här året.

6. Är det något du saknar år 2oo8 som du vill ha 2oo9? 
Fyra veckors semester, Gärna ett hus ( men det får vänta) och Erika tillbaka i Ludvika.

7. Vilka datum från 2oo8 kommer du alltid att komma ihåg?
20 februari Min och Johans två årsdag, 10 maj föddes Julia, 17 november fyllde Johanna 20 år och 13 december blev jag antagen till Socionomprogramet.

8. Vilken var din största framgång 2oo8?
Jag blev huvudansvarig för inköp av en avdelning på jobbet samt ökade betydligt i tid och lön. Jag blev även antagen till Örebro universitet.

9. Största misstaget?
Jag blev trött på vardagen, och började därför studera på en utbildning som jag faktiskt inte alls tyckte passade mig. Hoppade av ganska snabbt igen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag som alltid brukar vara sjuk, har klarat mig otroligt bra hela det här året. Inte förrän nu efter nyår har en förkylning brytit ut.

11. Bästa köpet?
Nya soffan och kökssoffan.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Nova och Julia, alla fester, Johan, Och allt annat som gör livet värt att leva.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2oo8?
Jordan sparx- Tattoo, Amy Mcdonald-this is the life

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Lika glad som jag brukar vara!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på de lediga dagar man har och umgåts mer med alla vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Festat kanske, för hälsans skull, men det har varit förbannat roligt.

18. Hur tillbringar du julen? 
Med alla vänner dagen före, Familjen på julafton, farmor på juldagen och party på kvällen.

19. Blev du kär i år?
Ja, i Johan varje morgon.

20. Favoritprogram på TV?
2 and ½ men, One tree hill och Prisson break

21. Bästa boken du läste i år?
El Choco av. Marcus Lutteman

22. Största musikaliska upptäckten?
Min syster Sara på gitarr

23. Något du önskade dig & fick när du fyllde år?
Önskar mig inte så mycket, men i Julklapp fick jag Allt jag behöver och ännu mer.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Näe, som sagt, jag fick Allt jag verkligen behövde.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2oo8?
Festade och när klockan slog tolv då det blev min födelsedag, blev jag bjuden på shottävling på krogen. Niice =)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, så vill jag inte tänka, men jag har lärt mig att man måste stanna upp, andas, ta det lungt och säga Nej ibland.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2oo8?
Leggings har funnits på min kropp nästan varenda dag, matchat med kjol eller klänning.

28. Vad fick dig att må bra?
Att jag fick vakna varje morgon med Johan brevid mig, ett jobb att gå till och vänner att skratta med.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag är alltid sugen på Tommy Lee..

31. Vem saknade du?
Erika som flyttade till Göteborg

32. De bästa nya människorna du träffade?
Mina vänners små bebisar såklart.

 

Hoppas på ett fortsatt gott 2009 till er alla!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

det låter som du haft en bra jul o ett trevligt nyår.. =)

Du får hälsa till johan.. =)



kram sofia

2009-01-05 @ 20:59:01
URL: http://vallenfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0