Fredag 26 Juni

Awsome!!

Nu är jag hemkommen från Borlänge och peace & Love.. Och jag har haft så sjukt roligt!

Vid klockan 16.00 i torsdags hoppade jag in i bilen med johanna o Sanne bakom ratten och sen drog vi, Plockade upp Anna vid kupolen med all jävla packning som hon hade med sig, skurhink (?), mat, stol, väskor med kläder o.s.v o.s.v.
Körde henne till campingen och jag och Johanna hoppade ur bilen också.



Sen började letandet.
Vi gick och gick för att hitta huvudentren. Det var sjukt mycket folk i hela borlänge, 36000 sålda biljetter, folk satt exakt överallt och stämningen var på verkligen på topp.
Vi fick veta att de hade flyttat på entrén mot var den stog förra året så vi var åt helt fel håll och letade.
Gick och gick lite till och fick sällskap av en trevlig prick på vägen.
Äntligen kom vi fram och som tur var så var kön till endagsinsläppet inte alls lång jämfört med den andra som var sjukt lång.
Vi knatade in på området efter att ha blivit visiterade.
Sen började det.
TOA, Kebab med bröd, ÖL!
Vi satte oss i ett öltält där vi träffade massa tjommar som satt vid samma bord, och helt plötsligt fick jag syn på Hammar, Svensson och John. Vi bjöd in dom till bordet och sen hängde vi ihop hela kvällen.




Första bandet vi såg var John Ossi som spelade istället för The Kooks.
Helt okej band men det var lite dåligt drag tycker jag.
Vi gick vidare och lyssnade lite på Lars W på vägen, men nej, vi gick vidare igen.
Upp på TOA, En till Kebab och sen mera ÖL.





Nu hade även Anna slutit sig till gänget och det blev dax för Volbeat.
Jäkla bra dom är.. Det var fruktansvärt mycket folk i publiken och vi stog i den främre delen, framför kravallstaketet.
Spelningen uppfyllde alla förväntningar men strax innan de slutade drog vi oss tillbaka för att få en plats i öltältet.



1.5 timme kvar.
Sen drog det igång.

The saints of los angeles tour 2009
Peace and Love i Borlänge!

"Let me introduce the band.
First we have Mick Mars.
And on lead vocals with the long blon hair, Vince Niel.
In the back on the drums, Mr Tommy Lee,
And in case you have forgott it,  you have me Mr Nikki "Fucking" Sixx"

Mötley Crue
Yeah!

Vilket ös det var.
Balonger flög i luften, Tommy bjöd publik på Jack daniels, det var folk överallt och musiken var awsome, såklart!
Spelningen var värd varande krona och varenda svettdroppe och jag hoppas, hoppas, hoppas att de orkar hålla ihop något år till för att göra ytterligare någon spelning i Sverige.
Jag kommer att vara där.




Peace And Love.

Nu ska jag åka båt, och sen ska jag skjutsa upp killarna till Borlänge.
De har sitt roliga kvar.

Kommentarer
Postat av: mamma

...Du har haft en intensiv helg!!! Tack för att jag fick lite avlastning med lillasysterYster!!!!!

2009-07-01 @ 17:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0