6 Juni

För Tommy har tagit STUDENTEN
"Fy fan vá han e bra"...


Ja, Fredagen den 5 Juni var det så dax för studenten för Tompa, äntligen är han färdig.
Med lite havkasst väder men med uppehåll sprang de ut från skolan och vi stog där för att ta emot med skylt och "hänga-runt-halsen-saker".
Jag brukar alltid få rysningar i hela kroppen och en saknad efter min egen studen, men i år fanns inte den känslan. Jag antar att jag har accepterat att jag aldrig kommer få uppleva den underbara dagen igen och att jag nu efter fyra år faktiskt är väldigt nöjd med att ha den biten av mitt liv avklarad och att en ny period, med sikte mot examen, har börjat!

Hur som helst.
Vi följde kortegen med lastbilar efter vägen ner mot stadshuset för att sedan åka vidare ut till Gonäs för studentlunch och presentöppning.
Nu kan jag ju börja tala om att biljetterna till Peace & Love är klara och det var just en sådan som fanns i vår present till Tompa.. Tror att han blev glad :)

Lite bilder från dagen.



 


Och slutligen en bild på förken Julias första studentmottagning på skolgården!!



Johan ringde nyss för att tala om att de är framme i Mantorp, Och att de redan har tagit första ölen. Haha-.
Så vad jag ska göra idag återstår att se..
Kanse blir det drakbåten idag eller så ska jag bara satsa på rödvin med tjejorna kanske..

Det återstår att se..
Ha en bra dag.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0