31 December 2010

Vad hände egentligen under år 2010?
Vad ska tas med och vad skall glömmas bort inför år 2011??
Här kommer den berömda blogglistan!

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åkte till New York vilket var första gången jag besökte Amerika. Jag fick även skatteåterbäring istället för restskatt för första gången :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Att fortsätta utvecklas och vara den person som jag vill vara. Jag tycker att jag håller det löftet bra.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. i Januari föddes Novas lillebror Melvin, Jane och Fredrik blev alltså föräldrar igen. Therese och Johan fick sin supersöta lilla Alma, bröderna Serlander har blivit pappor (inte åt samma barn såklart) och Tessi fick lilla My och sandra och erik blev föräldrar till Astrid.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej..Tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
USA och Norge

6. Är det något du saknar år 210 som du vill ha 2011?
Liksom förra året är jar otroligt nöjd med år 2010 och jag saknar därför inte särskilt mycket. Jag har valt att inte göra något som får mig att må dåligt. Jag har fokuserat på alla bra saker i livet och lärt mig att säga NEJ. Detta kommer jag försöka få med mig in i 2011.

7. Vilka datum från 2o10 kommer du alltid att komma ihåg?

9 januari
- Melvin föddes 
8 februari
- Vi fick en ny lägenhet, bara sådär vips.
16 Mars- Hade en tråkig dag så inpulsbokade en resa till New York
17 April- Astrid föddes.
8 Maj- Hämtade hem min bil som fick namnet FOLKE.
18 Juni- Min och Johannas galna felkörning mellan Arlanda, Stockholm, Uppsala och Arlanda igen. Allt för att hitta hem från en crossbana.
Juli- Underbara dagar på sjön
7 Augusti- Sonisphere festival
14 Augusti- Kjell och Marias Bröllop
19 Augusti- NEW YORK
24 September- Jag fick Praktikplats. Mitt förstahandsval!
November/December- Jag kommer aldrig att glöma all snö som har vräkt ner, och när vi hade 10 grader i lägenheten.

8. Vilken var din största framgång 2o10?
Jag vet inte. Det här med framgång är svårt. Jag tycker att jag går framåt hela tiden på många olika sätt. Både på det personliga planet och när det gäller skola och arbete. Jag tycker inte att jag har "backat tillbaka" på något vis, om vi kan utrycka det så istället.

9. Största misstaget?
Vet inte faktiskt inte. Glömde ställa in en massa kylvaror i kylen på macken så de blev förstörda :).. Ett misstag kanske?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej. i år har jag klarat mig mot de mesta.

11. Bästa köpet?
USA- resan och min bil.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att min syster kom in på högskolan, att min andra syster trivs så bra på gymnasiet, att alla jag känner har fått vara friska och att Vi fick flytta in i vår drömlägenhet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2o10?
Alla J*vla Lady GAGA och Robyn låtar.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Exakt lika glad som förra året. JÄTTEGLAD!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåts och hållt kontakten med vissa vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Bekymra mig över saker.

18. Hur tillbringar du julen? Uppesittarkväll med glögg och bingolotto och vänner, julafton i Gonäs på förmiddagen och i Harnäs på eftermiddagen, juldagen med gröt hos farmor på morgonen och sen middag hos mormor samt jobb på kvällen.

19. Blev du kär i år?

Jag är ständigt kär..

20. Favoritprogram på TV?

One tree hill s.8 och pacific

21. Bästa boken du läste i år?
Från Normandie till Hitlers örnnäste- Steven E Ambrose

22. Största musikaliska upptäckten?
Har inte dykt upp så mycket bra ny musik i år. The Runaways och Vales kanske :)

23. Något du önskade dig & fick när du fyllde år?
Fickpengar till resan

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, jag tror faktiskt inte det. är dålig på att önska mig saker så det är det svårt att veta om jag fck det jag lnskade eller inte. :)

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2o10?

Jag tror att jag var i skolan och att vi firade min födelsedag senare under veckan faktiskt. 24 år kändes inte så viktigt att fira.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre skolarbete kanske.. haha.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2o10? 
Väldigt vanlig med Jeans och T-shirt. En hel del klänningar också. Nelly.com är min bästa vän!

28. Vad fick dig att må bra?
Johan, min familj, mina vänner och skolan. Flytten till nya lägenheten.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?

Joel "vad han nu heter". Men bara när han spelar i Johan Falk filmerna, INTE annars.

31. Vem saknade du? Ades, han har flyttat iväg för att plugga :(

32. De bästa nya människorna du träffade? 
Melvin såklart och Biggan på macken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0