1 Januari 2010

Halli..
Då är det återigen dax för den berömda listan.. Vad hände egentligen under år 2009? Vad ska tas med och vad skall glömmas bort inför år 2010??
Här kommer den!


1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började studera på Universitet för första gången och trivs superbra. Besökte även Asien för första gången någonsin, men inte för sista gången.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
För att må bra och bli en glad Karro behövdes en radikal förändring av vardagen från 2008.. Det var mitt löfte under nyåret 08/09.
Studierna, uppsägningen från gamla jobbet, inhopp på det nya jobbet och jakten på upplevelser har fått mig att må som en drottning. Ett bevis på att nyårslöftet höll!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. i April föddes min lilla kusin William, resten av året har vi väntat febrilt på Novas lilla bror eller syster som borde dyka upp nu i Januari.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
THAILAND. Underbart. Har även varit till Finland och på genomresa i Norge.

6. Är det något du saknar år 2oo9 som du vill ha 2o10?
2009 har varit ett kanonår. Jag saknar absolut ingenting. I år har jag verkligen levt ordentligt och gjort det jag har velat göra. Jag har insett att livet är till för att levas. Denna syn på livet kommer att följa med mig in i 2010.

7. Vilka datum från 2oo9 kommer du alltid att komma ihåg?

15 januari
- Första dagen i Örebro.
ALLA dagar på sjön med cross och sladdande bilar i vintras.
18 februari
- Nova 1 År.
22 Mars
- Resan till Thailand.
16 April- William föddes.
10 Maj- Julia 1 År
19 Juni- Midsommarafton 2009 är Oförglömlig.
26 Juni- Mötley Crue på peace and love. Oförglömligt.
14 Juli- Faluresan!
31 Juli- Rättvik, Classic Car week.
7 Augusti- Hejdå macken!
9 Augusti- ROADTRIPP MED TJEJJORNA!
11 September- Supercross!
4 November- Första salstentan någonsin.
15 November- "Ryckte in" som Bartender på Solo. Och sen blev jag visst kvar.
20 November- Ullaredsresan
24 december- En vit Julafton

Oj vad mycket kul jag har gjort i år :)

8. Vilken var din största framgång 2oo9?
Började studera till Socionom och har gjort de första TVÅ terminerna utan en enda omtenta.

9. Största misstaget?
Att inte boka vandrarhem i förväg innan ankomsten till Grebbestad, det fick bli en natt i bilen som jag aldrig komemr att glöma.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
En släng av något som förmodligen var magkattarr i början av hösten. Annars inget alls.. men jag har tagit vaccin mot svininfluensan.

11. Bästa köpet?
Resan till Thailand och biljetterna till peace and Love.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Allt roligt som har hänt i år + informationen att Mötley Crue kommer till Sverige 2010. Jag är där!!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2oo9?
Mötley Crue- Home Sweet Home, Springsteen- radio nowhere

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket gladare, om det är möjligt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ingen aning..

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Inget jag kommer på.

18. Hur tillbringar du julen?
Uppesittarkväll med glögg och vänner, julafton i Gonäs på förmiddagen och i Harnäs på eftermiddagen samt jobb på kvällen, juldagen med gröt hos farmor på morgonen och sen middag hos mormor samt jobb på kvällen.

19. Blev du kär i år?
Jag är så kär..

20. Favoritprogram på TV?
One tree hill s.7, Inlåst och andra bra dokumentärer.

21. Bästa boken du läste i år?
Miraklet i anderna- Nanndo Parrado

22. Största musikaliska upptäckten?
Vet ej, Tycker att Calle Christiansson i Idol var jäkligt bra!

23. Något du önskade dig & fick när du fyllde år?
En skrivare.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, jag är så jävla bortskämd.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2oo9?
Firade med fika tillsammans med hela min underbart stora familj på både Jansson och Bäcker sidan. Sen blev det en hel dags shoppingtur med massa pengaslösande.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, det tror jag inte. Tycker inte att man skall tänka på vad som kunde ha gjorts bättre. Gjort är gjort, no regrets.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2oo9?
Samma som förra året. Mycket leggings, svart och skinnjacka.

28. Vad fick dig att må bra?
Johan, min familj, mina vänner och skolan.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Tommy Lee, som fan!

31. Vem saknade du?
Erika!

32. De bästa nya människorna du träffade?
Kusinerna William och Suthida, alla klasskamrater och lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0