Lördag 2 Oktober

Jaha då var det Lördag..

Jobbade inatt som sagt och det gick hur bra som helst.. Tillsammans med Jenny i baren blir det aldrig tråkigt.

Vaknade relativt tidigt imorse också.
Jag satte mig direkt i soffan och började plöja min nya dvdbox. "Heidi". Kommer ni ihåg det från när vi var små? Den lilla föräldrarlösa flickan som tvingas bo hos sin otrevliga farfar i alperna?? Älskade den serien när jag var liten och jag märkte genast att jag fortafrande älskar den.
Lätt värd att se om ni inte har sett den.

 


Jag och Johan funderade lite fram och tillbaka vad vi skulle göra av dagen. Det är så tråkigt när den bara går och sen när kvällen kommer så har man bara gjort ingenting.
Som lösning på vårat problem ringde Robban och undrade om vi ville vara barnvakt åt Jullis idag...
Självklart ville vi det. Så dagen blev räddad minst sagt. Vi har dansat, lekt, varit på stan, sjungit, sett på film, fikat och en massa andra saker.

Hon är så rolig.. Några kommentarer från idag är:

* Vi går förbi Intersport och Julia stannar upp och kikar in i fönstret och säger "Åh, där är Karros skor".
Hur har hon lyckats snappa upp att jag har ett par svarta converse?

* Vi kommer ut från Åhlens och Julia stannar och säger "Vänta, jag lägger dockan här en stund." Hon lägger ner dockan på marken rättar till sin egen och dockans mössa, lyfter upp dockan igen och säger "Det gick jättebra!"

* Vi går in på hemmakväll butiken. Julia knatar på mot en av hyllorna med filmer. Hon knatar förbi en liten kille som står och tittar på godiset.. Julia stannar upp och säger "Hej kompis" till killen, och sen går hon vidare.

* Julia försöker trotsa oss lite och går närmare och närmare vägen. Tillslut går hon ut på vägen och Johan säger åt henne att, "Du är så stor nu så att du vet att man måste gå på Trotoaren. Bilarna kör jättefort här, dom kan köra på dig och det gör jätteont".
Julia går upp på trotoaren igen och går lite före oss. Efter en stund så stannar hon och tittar på johan och säger "Johan är du arg?". Johan säger. "Nej jag är inte arg på dig. Men jag säger åt dig när du är busig och gör saker som du inte får". Julia ser glad ut och säger.."Okej!"

Underbara... Man blir rätt glad av henne :)

Nu ska jag ta och laga lite käk och tagga till för ikväll blir det drinkskakning på SoLo.

Ha en trevlig kväll...



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅHHHHH!!!! Heide var det bästa jag visste! Måste verkligen köpte den DVDn jag med! Ville oxå heta Heidi när jag var lite, men sen tänkte jag att min dotter skulle heta så. Men nu blev de tinte riktigt så..=p

2010-10-03 @ 20:48:34
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0