26 september

Born to be Alive.
Glöm inte bort att leva...
Livet är för kort för att slösas bort på saker som man egentligen inte vill göra.
Tror att man måste stanna upp, OFTA, och fundera över.
Vad vill JAG göra nu? Är det här likt mig??

Inatt när jag inte kunde sova så jag låg och tänkte massa:

Häromdagen så kollade jag och några vänner på den Svenska filmen Klassfesten!
Den är så typiskt svensk och skildrar livet så som det nog är för många människor.

Inrutade rutiner, bestämda platser i sängen, vid matbordet och framför tvn.
Man umgås kanske med personer som man egentligen inte passar ihop med eller har lust att umgås med. Det har bara råkat bli så för att man bor grannar eller har barn i samma åldrar eller arbetar ihop eller liknande.
Personer som man aldrig skulle ha umgåts med om man fått välja själv.
Och slutligen att bli en annan person än jag egentligen är.

Vi rös allihop vid tanken på att hamna där en dag.

Tänkte även på gamla människor.
Min fasa är att jag, när jag blir riktigt gammal, skall tänka tillbaka på livet och sakna massa saker som jag aldrig gjorde och att jag kommer ångra att jag levde mitt liv för någon annans skull.

Nej.http://femina.se/wp-content/uploads/2009/02/735d17cc-e707-4562-a409-43d556e5b28e.jpg
Born to be alive, är ett bra utryck.
Jag tänker leva varje sekund och insupa allt som livet har att erbjuda, för vi får inte en andra chans.
Jag tänker göra det på mitt sätt och så som Jag vill leva det :)
Nu har jag nöjet att leva sida vid sida med Johan com känner och tycker likadant.
Kan det bli bättre??

Åh, vad jag ser fram emot framtiden!



Nu ska jag ta en promenix.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0