Lördag 16 april.

Goddagens..

Idag är det Lördag.. men här märks ingen skillnad, det är helg hela tiden :)

                    
                        

Vi vaknade tidigt och inledde dagen med ännu en mysig frukost på terassen och morgonkaffe på bryggan.
Packade sen ihop lite pryttlar och ställde in GPSen på Fort Myers beach. Det gick hur bra som helst att hitta dit och det fanns mycket kul att se på vägen. Stranden var hur lång som helst och det var massor av folk och väldigt Varmt.
Mamma, Johanna och Sara la sig direkt på standen för att pressa. Pappa och Johan gick ner i vattnet och jag spanade lite ut i vattnet, lite tveksam över om jag skulle våga bada. Plötsligt ser jag något gult och fyrkantigt... En Jävla rocka. Jag ropar åt Johan och han säger "Haha, när men ge dig" sen får han också syn på den. Pappa och Johan fick ganska bråttom upp ur vattnet och sen upptäckte vi ett flertal rockor som simmade nära land. Jag, pappa och Johan tog en promenad längst stranden istället och fotade lite. En stund senare ser vi att folk ställer sig och tittar ut i vattnet med en bekymrad min. "En HAJ" skriker jag.. men det var en Delfin :) Häftigt att se.
Vi det här laget hade vått nog av djurlivet i havet och gick istället för att äta lunch. En Budwiser och hamburgare i äkta Amerikansk stil. En promenad i området följde innan vi tog bilen tillbaka hem och slängde oss i vår trygga
och djurfria pool.
                                 

 

                                         

En kille som vi pratade med berättade att det är parningssäsong nu och därför är det inte ovanligt att rockor, delfiner och även hajar drar sig nära land in i det varma vattnet. Han varnade oss för att gå ut för långt och upplyste oss om att han definitivt inte skulle bada i havet.. Good to know.

Nu är klockan 16.00 och vi håller på att göra oss iordning för middag hemma hos Sarah och Levi.
Vad morgondagen har att erbjuda återstår att se, men det blir säkert något roligt.. shopping och minigolf kanske.

Puss och Kram på er


Kommentarer
Postat av: Zae

Åååh, knappt nå avis på er!! Hoppas ni får/har en fantastiskt resa!!! :D :D

Njut åt oss som fortfarande är kvar här (:

2011-04-17 @ 21:57:38
URL: http://nattstad.se/MissKlaiubon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0