15 Augusti

Hejsan Svejsan.... Det var inte igår!

Det är redan mitten på Augusti och hösten är absolut på ingående.

Den här sommaren har gått i ett från morgon till kväll. Har jobbat på Hamnkrogen i princip varje dag och ägnat den sällsynta lediga tiden åt att åka båt, ligga i hängmattan och läsa eller bara försökt vila på andra sätt.

Ska dra en kort resumé av vad sommaren har haft att erbjuda utöver jobbandet!

Midsommarafton blev en mycket lyckad tillställning. Klockan 10 på Morgonen samlades vi ett helt gäng i stadsparken för att i samlad trupp cykla mot Harnäs och den väntande champagnefrukosten. Vi satt i god ro och åt frukost, drack och tjålade skit, samtidigt som vi varvade med några deltävlingar ur dagens 7 kamp.
Framåt tidig eftermiddag cyklade vi vidare mot nya stopp för att fortsätta tvlingen, för att sen skiljas åt en liten stund vid tre snåret. Vid fem var alla åter samlade och kvällen avslutades med grillat, party i vårat nya partytält och en massa roliga spel. Tyvärr så är det svårt att undvika objudna gäster när man har fest utomhus mitt i stan, så framåt 02.00 på natten fick vi lov att avbryta festen då alltför många ville komma och vara med. Men vid den tiden är det enda sovdags för längesedan så det gjorde inget.

Helgen därpå fortsatte festligheterna i Borlänge på Peace & Love festivalen. Vi började festivalandet redan på Onsdagskvällen med en trevlig kväll som avslutades med Kings of Leon. Då flera av oss skulle jobba morgonen därpå åkte vi hem efter spelningen för att få sova gott i några timmar. Resten av veckan förflöt på liknande sätt förutom Fredagsnatten som spenderades på Vinden hemma hos Anna.. Hur kul som helst men inget som jag skulle göra om igen :) Det var så jäkla varmt. Såg många bra band under veckan som var och hade fruktansvärt roligt med sköna människor. Ser fram emot nästa år då festivalupplevelsen kommer bli lite annorlunda för min del.

Annars har vi varit bjudna på flera stora fester och liknande den här sommaren, men vi har skippat dessa då vi helt enkelt har känt att vi vill ta det lugnt och njuta av våra lediga helger eftersom de har varit ganska sällsynta i år. Bättrat på brännan, ätit goda grillmiddagar och skrattat så att tårarna har sprutat har istället varit vanliga inslag.

Nu är äntligen jobbsommaren över och jag är ledig två veckor innan skolan börjar igen. Två terminer kvar och jag ser verkligen fram emot denna slutspurt. Tänk att tiden har gått så fort att jag snart är färdig. Det är helt otroligt och underbart. Kommer inte säga att "Jag ska aldrig mer sätta mig i skolbänken" för det vet jag att jag måste göra om jag vill nå mitt mål. Men det komemr nog dröja ett bra tag iallafall :)


Det var allt för denna gång..

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0