Tisdag 20 december

Ännu en gång så är julveckan här och allt vad det innebär..
Dagarna är fullsmockade med roliga saker.

Idag (Tisdag)-
Tänker jag göra sista stora julstädningen och tvätta det som behöver tvättas.. sen tänker jag inte göra något mer innan jul. Granen skall tas in och klädas på och eventuellt ska jag göra lite julgodis. Har fått två superrecept:

Cakepops

1 pkt Krossad Ballerina kladdkaka
50g philadelphiaost
1 dl florsocker
en stor sked Nutella

Blanda ihop allt och rulla till bollar. Ställ in i frysen 30 min.
Doppa sedan i vit smält choklad och rulla i färgglatt strössel.
Eventuellt kan man sätta i en pinne också så blir det lite roligt.

Bountybollar

50g smält smör
100 g riven kokos
2dl florsocker
1/2 dl vispgrädde

Blanda ihop allt och rulla till bollar
ställ in i frysen 1 timme.
Doppa i mörk choklad och låt stelna i formar.

Onsdag-
Ska träffa Carola för en absolut sista genomgång av uppsatsen och sedan ska vi skicka in den för granskning hos Urkund. Sedan finns det ingen återvändo. Då får det bära eller brista.

Torsdag- Inget planerat faktiskt. Men kanske kan vi börja med julskinkan på kvällen.

Fredag = Lön!
Ska till MVC för kontroll på morgonen och sen drar vi till Borlänge en snabbis för att handla de sista två julklapparna och sedan kommer Jane och barnen eventuellt hit för att fira lite jul.
På kvällen är det uppsesittarkväll med skinkmacka, julgodis, julfilm och fina vänner.

Lördag- Julafton.
Grötfrukost hos Anne och Håkansson på morgonen och sedan delar jag och Johan på oss under förmiddagen.
Han åker till Gonäs och Jag till Harnäs. I år orkar jag inte flänga runt så jag blir kvar där. Johan kommer till oss efter Kalle anka när det är dags för mat och paket :)
På kvällen blir det julmys här på Eriksgatan med syskon och respektive.

Söndag- Juldagen
Är för en gångs skull inte planerad alls, förutom den obligatoriska kalkonmiddagen hos mormor och morfar. Tror att det blir en mycket lugn tillställning för oss på kvällen med sällskapsspel och lite drinkar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0