♥ Min första kärlek

Nästa rubrik i listan.. Min första kärlek.

Gud så svårt.. Det beror ju på hur man definierar kärlek och till vad.

Kärleken till familjen kom ju givetvis först, kärleken till dansen var nog nästa på listan.
Antar dock att jag ska skriva om min första kärlek till en kille, för att  göra läsningen mer intressant :)

Jag har alltid varit en killtjusare. Har alltid haft mycket killar runt mig, dels för att jag trivs bäst ihop med killar och har haft många killkompisar och dels för att jag nog är ganska flörtig av mig ;)

Min Första riktiga kille som jag blev ihop med och som jag också delade hjärta med när vi gick på lågstadiet, han hette Patrik. Jag vet inte om det var kärlek egentligen men det var ganska praktiskt. Hans efternamn var detsamma som mitt så vi tänkte väl att då skulle vi slippa gifta oss och allt sånt tjaffs :)
Vi var ihop ganska många månader, ända tills en tjej i parallell klassen tog honom ifrån mig i utbyte mot ett tuggumi.

Det var första killen. Men när vart jag egentligen kär på riktigt ?

Måste nog erkänna att det var i högstadiet. I Högstadiet träffade jag killen som fick min första kyss, som jag hade långa telefonsamtal med, som jag tänkte på dygnet runt och som gav mig fjärilar i magen och helt enkelt var helt underbar. Jag var otroligt kär i den killen i flera flera år. Han blev aldrig min pojkvän, men det behövdes liksom inte. Det räckte att han bara fanns i mitt liv. Kärleken övergick i vänskap och idag är han en vän som jag uppskattar väldigt mycket. Han har ett stort hjärta, är omtänksam, rolig och väldigt väldigt snäll. De minnen vi har, har bara han och jag, och jag är så glad och tacksam för att han finns. ♥-dig min vän.

På gymnasiet träffade jag en till kille. En som blev allra bästa vän. En vän som jag spenderade dygnets alla timmar med, Från morgon till kväll. En vän som jag aldrig kunde sluta skratta med, och som uppmärksammade mig och såg mig på ett sätt som inte många gör. En vän som verkligen har lärt mig 1000 saker som är bra att veta och som har lärt mig att stå upp för den jag är. En vänskap som övergick i TOTAL ÄKTA GRÄNSLÖS KÄRLEK. Vänskapen till min Johan som sen blev till ett förhållande som jag aldrig vill ska ta slut.
Är så tacksam för att han finns i mitt liv och förgyller mina dagar. Min mage värker ständigt efter alla skratt och av pirret som faktiskt fortfarande finns. Jag älskar dig.

Så.. från Kärlek till Vänskap och från Vänskap till Kärlek. Tänk vad knasigt det kan bli.. :)
Första kärleken och största kärleken.. Älskar att jag har fått uppleva båda.



Vilken var er första kärlek??

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Inte helt säker men någon av de killar du har varit kompis med under åren,haha!Fredrik tror jag han heter?

2011-01-13 @ 19:16:51
URL: http://sarakjansson.blogg.se/
Postat av: karro

Haha.. FEL!

2011-01-13 @ 22:31:53
Postat av: Johanna

Men lillasyster, det står ju att han heter patrik.. har du skippat svenskalektionerna nu igen?!

2011-01-14 @ 15:07:12
Postat av: Lillasyster

Johanna det är DU som har skippat dom,jag skrev NÅGON AV DE KILLAR DU HAR VARIT KOMPIS MED,och om jag inte är helt ute och cyklar så hette han fredrik!

2011-01-14 @ 16:37:09
URL: http://sarakjansson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sassa, jag tror du skriver på swahili( det vet jag dock inte hur det stavas..), för jag förstår absolut ingenting av vad du skriver:( men storasyster tycker om lillasyster ändå!

2011-01-18 @ 22:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0