♥ Mina föräldrar

N'sta rubrik i min "lista". Mina föräldrar.. det blir roligt att skriva om :)

Jag börjar med

MAMMA:



Min mamma heter Ann-sofie, hon fyller 47 år i år och är född och uppvuxen i Fagersta.

Mamma är förskollelärare med specialinriktning åt något håll. Jag tror att det är barn med speciella behov. Hon trivs otroligt bra med sitt jobb och jag tror aldrig någonsin hon kommer byta det mot något annat :) Jag tror att hon är väldigt bra på det hon gör också.
Mamma är verkligen förskolelärare ut i fingerspettsarna. Under min uppväxt så har det varit otroligt mycket "lek och bus" med mamma, eller "lek och lär" kanske man kan säga. Hon har fixat pysseldagar, utflykter, tävlingar (givetvis pedagogiska), Temaveckor när det gäller mat, maskerader, mulleskola och så vidare. Jag tror minnsan att vi hade alla Harnäs barn hemma hos oss vid vissa tillfällen.
Min mamma är en otroligt snäll, ödmjuk och varm person. Hon är också väldigt optimistisk och positiv. Varje morgon när jag bodde hemma (Jag menar VERKLIGEN varje morgon) har mamma väckt mig och mina systrar genom att komma in i rummet, dra upp rullgardinen och sjunga "god morgon, god morgon, det är en (solig, regnig, snöig, mulen) dag. God morgon, God morgon, Vad roligt vi ska ha". Väldigt optimistisk och knappt nå dryg va :)
Att resa och upptäcka saker, är ett intresse som mamma har och även delar med resten av familjen. Att åka upp till mormor och morfars stuga för att slappna av och åka skidor är något annat som hon tycker mycket om. Sluka böcker, följa tv-serier och inreda är andra intressen som jag kan komma på. Hur som helst så är hon väldigt aktiv och har svårt att sitta still för länge.
Allt som mamma har gjort för mig och mina systrar kommer jag alltid bära med mig och minnas med ett leende på läpparna även om hon många gånger varit riktigt pinsam. Haha!
Jag tror att jag har ärvt ganska mycket efter min mamma. Åtminstonde min personlighet. Jag hoppas verkligen att jag kan bli åtminstonde hälften så bra mamma som min mamma är, då skulle jag vara nöjd. Älskar dig!

Pappa

Min kära pappa heter Mikael, är 52 år och född och uppvuxen i Smedjebacken/Ludvika.
Pappa har sedan jag var liten arbetat som golvläggare och sånt åt Golvinteriör. Nu förtiden arbetar han dock på ABB och har golvläggeriet på sidan av :)
Pappas stora intresse i livet är Motorfordon och Musik. I 100 år har han och hans syskon spelat musik. Dansband är det som slår högst. Pappa har spelat guitar i ett dansband som heter Klabbez och de har åkt Sverige runt för att spela på olika dansbanor. Ibland fick jag och mina systrar följa med när Klabbez skulle spela. Jag kommer ihåg hur tufft det var att få stå på scen med dom och springa runt i gamla folkparker och äta korv med bröd på midsommaraftnar eller mysiga sommarkvällar. Detta är upplevelser som jag älskar och alltid kommer minnas.
Nu förtiden är det dock Cross/Enduro som gäller. Stackars pappa som bara har fått döttrar har nu åtminstonde en svärson att dela intresset med :) Precis som övriga familjen tycker pappa också om att resa och gör detta så fort tillfälle ges.
Min pappa är en otroligt snäll, ibland för snäll, människa. Han är väldigt mån om att människorna runt om honom skall ha det bra och han blir väldigt orolig och illa till mods om någon verkar ha det lite illa. Han är också väldigt hjälpsam på alla sätt och vis. Han vet väldigt mycket och kan otroligt mycket så pappa kan man få hjälp av med nästan allt. Och självklart ställer han alltid upp.
Han är också väldigt stilig tycker jag :) Silvergrått hår och shysst kropp för att vara 52 år. Mamma har verkligen gjort ett kap här.
Alla jag känner säger att jag och pappa är väldigt lika. Kanske är det så. Jag vet inte :)
Jag vet bara att jag tycker att min pappa är himla gullig och att jag är väldigt glad över att han är min pappa.
Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: johanna

o herre min jesus vad lik din mamma du va!!! =)

2011-01-20 @ 21:47:50
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0