♥ Vad är kärlek?

femte rubriken.. Vad är Kärlek?

Kärlek för mig hänger ihop med Glädje. Kärleken kan finnas ständigt eller framkallas av symboliska faktorer så som ord eller handlingar.
Kärlek är en känsla som för mig kan upplevas på många olika sätt.
För mig handlar Kärlek om faktorer runt omkring mig som skänker glädje i min vardag..
  • För mig är det kärlek när Johan säger att han älskar mig och blåser pruttljud på min mage.
  • Det är kärlek jag känner när jag retas med mina systrar.
  • Att mina föräldrar gör allt för att göra mig glad och lycklig, då är det Kärlek jag känner.
  • När lilla Julia ger mig en puss och säger, "Nu är du glad Karro", då känner jag Kärlek.
  • När Nova slänger sig i mina armar, kramar om och säger, "Kul att se dig Kajjo", då känner jag Kärlek.
  • När mina vänner finns vid min sida i vått och torrt, då är det kärlek jag känner.
  • När en plats får mig att trivas, känna harmoni och lugn. Det är kärlek.
  • När en upplevelse får mig att skrika efter mer. Då är det kärlek jag känner till situationen.
Som sagt. Jag känner Kärlek på många olika sätt och jag har väldigt svårt att sätta ord på vad Kärlek faktiskt är. Det finns runt om oss i människor vi bryr oss om, i situationer vi trivs i och i upplevelser som vi vill minnas.
Det viktiga är nog inte att kunna definiera begreppet, utan det viktiga är nog att kunna definiera känslan.
Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0