11 Januari

Hej ni glada..
Januari har rullat iväg och halva månaden har snart gått.. 
Nu har snön äntligen kommit och temperaturen verkar hålla sig på rätt sida.. skönt. Jag vill ha en riktig Vinter.

Jag och Johan har gjort en glädjande upptäckt, vilket är den nya regeln att föräldrar har rätt att ta ut 30 dagars ledighet samtidigt för samma barn fram tills barnet fyller 1 år. Detta måste vi ju naturligtvis ta tillvara på och har därför börjat planera in en semester till vintern. Med våra lyxkrav behövs nästan ett helt års planering och sparande så det är lika bra att börja i tid :)) Sjukt bra av Försäkringskassan och sjukt bra för oss.. Vi vill ju att vår bebis ska bli en riktig Globetrotter så det är väl lika bra att börja i tid.
För tillfället går funderingarna på citysemester (San fransisco eller New York, vilket är perfekt med en liten) eller All-inclusive på Dominikanska.

                      

                              

Drömresan till Hawaii fick vi lägga ner då vi såg att det var 34 timmars flygtid enkel resa. Det är för mycket till och med för mig, så det får allt vänta lite. Vi får se, någonstans bär det av iallafall när en sådan möjlighet läggs i händerna på oss :)

Igår hade jag och Carola redovisning och opponering av vår C-uppsats och vi kunde knappt tro att det var sant när vi nästan fick VG rätt igenom på första försöket... helt galet. 2 små ändringar drog dock ned betyget men nu är detta fixat och uppsatsen skall lämnas in för den slutgiltiga examineringen. Vi håller tummarna på ett VG. Hur det än går så är jag nu berättigad till en Kandidatexamen. Men inte nöjer jag mig med det nej, Socionom var det ju jag skulle bli..  5 Månader kvar!

Har även beslutat mig för att börja söka jobb redan under hösten, så jag tror att det kommer bli STORA och HÄFTIGA förändringar för mig och min lilla familj i år. Pirrar lite i magen när jag tänker på det :)

Nudå, med redovisningen avklarad, barnkammaren färdigställd, vagnen hämtad, frysen fullproppad med matlådor och hemmet storstädad och fri från jul, är vår lilla skitunge mer än Välkommen att kika ut.
13 dagar kvar till beräknat nedsläpp och att den lille är redo att komma ut råder det inga tvivel om.

Hoppas att ni har haft en bra start på det nya året och att ni är lika förväntansfulla som jag på vad året har att erbjuda...

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Sara S

Grattis!

Spännande!



Vilket av resmålen ni än väljer så kommer det blir superbra! Tror att alla går lika bra med barn! =) Edvin älskar stranden i Australien & verkar inte ta illa vid sig vid värmen=)

Kramkram

2012-01-11 @ 17:36:06
URL: http://saraschenning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0