Tisdag 20 januari

Skolan är igång.
Vi hade lite Introduktion i Måndags då vi blev uppdelade i klasser.
Vi är 140 st Socionomstudenter i min terminstart på Örebro universitet. Det var 1700 sökande. Lite rolig fakta.

Vi började lungt och fick i uppgift att skriva om varför vi vill bli socionomer. Uppgiften ska lämnas in i morgon, men jag gjorde klart den redan samma dag. Skönt.
Hade föreläsning idag och på tisdag nästa vecka är det ett seminarium. Rätt lungt med andra ord, Hittills.
Föreläsningen idag "Vad är socialt arbete?" Var sjukt bra. Jag lärde mig massor och blev ännu mer motiverad att kämpa de här åren.

Att pendla går förövrigt också mycket bra. Jag möter upp Carola och vi hoppar på tåget kl 6. Sover hela vägen ner ca 1.5 timme. Hemvägen ägnas åt renskrivning av anteckningar och läsning och Wipps så är man hemma.

Hoppas att allt är bra med er.
Ska nog gå och sussa lite nu.
Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hä'rligt att de går så bra, o pendlingen låter ju perfekt också faktiskt. Slipper du göra så mycket när du kommer hem.

2009-01-24 @ 10:12:56
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0