Nationaldagen

Nu har jag sackat efter lite i historien om Karro tror jag... Så, here we go again.

Torsdag 5/6

Jobbade som vanligt till kl 14.00. men eftersom att vi skulle på studenparty så stack jag lite tidigare.
Åkte ut till snöån där Tobias och Hanna skulle firas.. Grattis till er. Studenten från Abb gymnasiet.
Vi bjöds på mycket god mat och mycket skratt.. och dagen kunde inte ha börjat bättre.
Hem och bytte om lite snabbt och in på grönabutiken för att ladda upp, nu gällde det att tänka. systemet hade ju stängt på fredag och på lördag jobbar jag så, ähh jag tar väl i lite och köper på mig.. haha. Tungt!

Johanna mötte upp mig och Johan hemma, och sen bar det av till "Skutte för att Butte" (skuthamn).
Där satt ca 300 människor i olika formationer och grupper på gräsmattan. Vissa spelade kubb, andra fotboll, vissa sjöng och vissa bara njöt. Vi anslöt oss till vårat lilla gäng på ca 25 pers, och hade en jätte trevlig kväll. När det började bli mörkt och lite kyligt kom Johanna och Jon på att de skulle bada, och sen var det efterfestdax. Hem till Johan Watz där jag ställde mig att laga mat till alla fylleapor i lägenheten, spagetti ala karro blev det, Smaskens. tog även tag i disken som förmodligen stått där i okänt antal dagar. Det blev så fint så. Jag och Johan kom hem vid 4 tiden ungefär, och hade några timmar på oss att sova innan Johan skulle upp och iväg till Mantorp.

Fredag 6/6

Klockan ringer 6.45. Knackar lite på Johan som bara mummlar nåt och somnar om. Hans problem. Jag somnar också om.
klockan ringer 7.00, han slår av den.
Jocke ringer 7.04, "Nu är vi på väg så väck Johan vi är utanför om fem minuter".
Försöker väcka min sovande pojkvän igen och säger att, Jocke är utanför du ska ju till Mantorp. Han sätter sig snabbt upp, kilar upp i endast kallingar, ut i köket och grabbar tag i ölplattorna och börjar gå mot dörren. Haha.. Men johan ska du inte ha något mer med dig och på dig?? Han stannar upp och tittar och just ja.. då kom han på det.
Fortfarande fuller från gårdagen hoppar han sen in i bilen och dom drar iväg mot Mantorp. Jag är ensam hemma. UNDERBART!

somnade om en stund och vaknade igen vid 9. då var jag pigg. Ringde Roberto och bestämde mig för att åka ut med dom i båten.  Tar med mig Johanna och knatar ner till hamn, där hamnade vi först på restaurang Piren där Beratab och Emilia satt, vi slog oss ner och beställde lite mat. Jätte gott. Stora moln börjar rulla in lver Ludvika och långt bnort ser vi blixtar.
Vi bestämmer oss för att sitta kavr i båten inne i hamn tills det har lungnat ner sig.
Måste börja planera för kvällen. har tänkt åka ner till smedjebacken..
Men kvällen slutar här i båten, både jag och Johanna är fruktansvärt trötta efter gårdagen. Så redan vid 22.30 tar vi våra saker och tackar för oss. Hem och bums i säng.
Imorrn kanske det blir smedjebacken.

Lördag 7/6

Vaknar kl 12.00 vilket betyder att jag har sovit nästan 13 timmar i natt. Välbehövligt!
Klär på mig och springer ner till hamn och hoppar på båten igen. Vi åker ut till källviken där vi badar och njuter av solen i några timmar.
vid fyra tiden åker vi tillbaka in till hamn, jag småste hem och göra mig iordning för smedjebacken.
Väl där hamnade vi på en fest på skolgatan. Vilken jäkla fest.. haha. man slutar aldrig att förvånas. Vi var kvar i några timmar, och det blev mycket skratt.
Framåt 22 tiden drog vi oss ner till hamn där flera av byns ungdommar hade samlats. Såg genast vart watz o co satt, så vi gick dit.
Tjålade en stund och blev ännu mer på lyran, tills det var dax för oss ludvikabor att åka hem vid 1 tiden. Väl i stan hann vi faktiskt med en tur på trägårn, men helst ville jag nog bara hem.
gick förbi donken på vägen hem där jag stannade ett bra tag och tjålade lite skit med anna.
Men nej, sen var det dax. Gick hem till mig och stupade i säng med hinken bredvid mig.

Söndag 8/6

Total vilodag. har vart hos mamma o pappa och badat i poolen och bara slappat och blivit bjuden på mat.
Ikväll kommer Johan hem. Lääängtar.


Och så var den helgen slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0