Söndag 27 December

Då är julen förbi och idag kunde man äntligen slappna av lite igen :)

Julafton...
...var jättemysig.
Började morgonen med paketöppning här hemma, medan vi drack varm choklad med grädde och myste lite.
Fick en Soda streamer av min käre sambo..Tack så mycket älskling!

Åkte ut till Gonäs vid 12 tiden för att fira med Johans familj. Det blev fullt hus då hela familjen plus nettans päron firade tillsammans. God mat och Kalle Anka. Mycket trevligt.
Lagom till paketöppningen tyckte Jullan att Nettan behövde duscha. Hon hjälpte sin mamma på traven och sen var det fritt fram för paketöppning.
Vilken liten bortskämd brutta det är, hela vardagsrummet var fyllt med paket adresserade till Julia. Men vad gör det när hon är värd varenda pinal :)
Det var så himla kul att se henne när hon fick alla nya saker.

Efter detta drog vi snabbt vidare till Harnäs.
Vi kom fram lagom till maten och återigen blev det julbord..mmm..
Åt god efterätt och sen var det julklappsöppning igen.
Tack för alla fina saker min älskade familj.

Åkte hem runt 20.00 och sen var det dax för en sjujäkla arbetskväll på Underbar,
ramlade ner i sängen 05.30 på juldagsmorgonen.

Juldagen
Vaknade relativt pigg och glad klockan 10 och då var det bara att bege sig till farmor för den traditionella julgröten och julrimmet.
Det blev några timmar med bebisgos, lek och prat innan vi åkte hem och sen vidare till mormor.
Kalkon och hasselbakspotatis.. Mumms.. längtar redan till nästa år.
Kastade i oss efterrätten för att sedan åka hem och möta upp Johans gäster.
Spritbord på sportkällaren gällde för dom, själv skulle jag jobba.
Även denna kväll blev det fullt ös medvetslös, men att jag jobbade istället för att festa gjorde mig absolut ingenting.  Var pigg och glad på lördagmorgonen..

Imorgon kommer sista hemtentan för terminen ut och mitt mål är att få den klar innan nyår.
Kanske omöjligt men värt ett försök.

Hoppas att eran jul var bra också.
Puss och kram på er.. och God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0