Torsdag 17 februari

Jag måste visst uppdatera lite..:) Det får dock bli ett "vanligt" inlägg idag bara för att visa att jag fortfarande hänger kvar.

Veckorna bara springer förbi och dagarna går så sjukt fort. Att jobba 8.30-16.30 på dagarna är otroligt påfrestande när man inte är van och varje dag när jag kommer hem tackar jag gudarna för att jag ännu inte har några barn som måste hämtas på dagis, få stimulans, kvällsmat, läggning o.s.v. ALL credd till alla föräldrar som jobbar heldagar alltså.. Jag är helt slut när jag kommer hem :)

Hur som helst, praktiken är fortfarande helt otroligt spännande, givande och underbart rolig. Då det för tillfället är lite rörigt på socialtjänsten på grund av omorganisation och uppsägningar har jag fått ta en stor plats i personalstyrkan och jag har redan börjat stå ganska mycket på egna ben. Jag ansvara för ett antal utredningar på egen hand och det känns ju rätt häftigt måste jag säga. Ingen dag är den andra lik och det går aldrig att veta vad som komma skall när telefonen ringer eller ett mail inkommer. Vissa dagar är fyllda med hysteriska skratt och galenskaper medan andra kantas av sorgsna och tragiska händelser. Det är en utmaning i sig att tackla Känslan av att vara oumbärlig och livsviktig för vissa människor samtidigt som man är avskydd och hemsk för andra. Jag känner fortfarande att arbetet i barn och familjegruppen är helt rätt för mig och barnavårdsutredningar är verkligen något jag vill fortsätta med. Jag kommer att göra ett studiebesök på BUP inom en snar framtid och har också planer på att besöka den slutna ungdomanstallten för killar. Mycket intressanta saker att se fram emot.


För övrigt så är det Johans 25års fest på lördag. Det är väldigt många som har tackat Ja till inbjudan och jag tror att det kommer bli en helt galet hysteriskt rolig kväll.. Jag hoppas det iallafall.
På söndag firar jag och Johan 5 år också, eller typ iallafall, men detta är inget som vi brukar uppmärksamma särskilt mycket :)

Nu är det också mindre än 2 månader kvar tills vi åker till Florida. Jag längtar verkligen sjukt mycket men har precis upptäckt att jag måste fica nytt pass.. Panik.. men det ordnar sig.

                    

                Nu vet ni lite hur jag har det och vad jag gör. ska återkomma med ett roligare inlägg snarast..

                                                                                      P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0