20 Augusti 2008

20 Augusti 2008

Tiden går fruktansvärt fort nu, jag hinner inte med.
Förra veckan fick jag svar på att jag har kommit in på en utbildning som jag har sökt, så den 1 augusti blir det till att sätta sig i skolbänken igen.
Och som jag har längtat..
Äntligen kommer det hända något med mitt liv.
Jag ska plugga psykvård i två år, vilket kommer utbilda mig till t.ex. kriminalvårdare eller behandlingsassistent. Det ska bli riktigt intressant och jag ser mycket fram emot det. Upprop den första september, sen kör jag igång.

Snart är det höst igen. En mycket mysig årstid tycker jag, om det inte är så blött.
Snart dax att köpa lite nya dekorationer hem hit i höstens färger alltså.
På tal om hem så var vi och hälsade på Thomas och Sofia i deras nya hus igår. Jädrans vad fint det var, jag är så avundsjuk. Planlösningen var helt otrolig och färgerna jätte fina. Jag bara längtar tills vi hittar ett hus vi tycker om, så att vi kan flytta vi också.
Men tills dess, spara spara spara pengar. Något som jag faktiskt har blivit väldigt bra på!

Men hur som helst, nog känns det tråkigt att sommaren är över.
 Vi som har haft en så underbart rolig och skön sommar, på sjön varenda dag.
Men det står inte på, snart är sommaren här igen, och innan dess. Thailand.

Hotellet har vart bokat länge nu, och nu är även flygbiljetter klara, så i april 2009 sticker vi.
Många rynkar på näsan när dom hör att vi ska åka i April. för att det inte är högsäsong??
men vi har en Thailändska i släkten och hon har övertygat oss om att det är den finaste, varmaste och bästa tiden att åka på. Så vi får helt enkelt lita på henne.

Kika in hotellet....



Jag läängtar så mycket.. så väldigt mycket!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh grattis va roligt att du kom in på utbildningen!! skoj skoj..själv är de snart dags för mig att söka, då kanske du kan hjälpa mig med det för jag har ingen aning om hur man gör ;-)



Åh Thailand lät underbart, ÅRET OM ;-)

2008-08-20 @ 19:22:30
URL: http://nogg.se/agerberg
Postat av: Hanna

okej va bra..jag ska ju plugga till lärare..ansökningarna börjar 15e september men vette fan hur man söker ;-)

mm samma här..ska vi ha nå hus så blir det till att hyra ett.

2008-08-21 @ 09:21:47
URL: http://nogg.se/agerberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0