Onsdag 20 Januari

Hej på er..

Nu har jag gjort mitt i Örebro för en vecka framöver..riktigt skönt.
Usch vilken jobbigt kurs det är nu..
Filosofi..
" Meningen hos en del kan bara förstås i relation till sin helhet, och meningen hos en helhet kan bara förstås i relation till sina delar"
Ööhh..Jaha!?
Och vad vi läser??
Lakatos teori om forskningsprogram och Feyerabends vetenskapsteoretiska anarkism.
Sååja..
Och dessutom på engelska..
Jaja, det är bara att kämpa. detta är den sista kursen som är så svår och teoretisk.
Sedan kan vi börja se fram emot psykologi, praktik, C-uppsats och MÅLGÅNG :)

Idag fick jag även svar från ett HVB-hem som jag sökt sommarjobb på.
Dom lät positiva och chansen verkade stor att dom faktiskt skulle höra av sig närmare sommaren.
Håller tummarna.
Fan va kul det skulle vara.. ett riktigt behandlingshem.

Nu är det köttbullsrullnings-time och sen ska jag vinka av min man när han går till jobbet och sen ska jag vara vaken så länge jag vill, för imorgon kan jag sova ut :)



ÄNTLIGEN och ÄNTLIGEN..
Jag har letat i flera år efter Astrid Lindgrens kortfilmer som aldrig har blivit släppta på varken VHS eller DVD.
Dessa underbara filmer visades som barnprogram när jag var liten.
Nu har äntligen en vänlig själ lagt ut de gamla inspelade filmerna för nedladdning.
Äntligen finns dom i min och Johans Astrid Lindgren samling.

Allra käraste syster
Ingen rövare finns i skogen
Godnatt herr luffare
och
Gull-Pian

Kommer ni ihåg dom?? Det gör verkligen jag..
Nu är jag lycklig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0