3 Maj

Hej hej..

Förkylningen är som sagt återigen tillbaka. den höll mig vaken inatt så vid 4 tiden imorse gav jag upp försöken till att somna och gick istället upp och myste i mörkret..
Funderade rätt mycket på uppsatsen och upplägget av den och bestämde mig vid typ kl 5 att börja plugga för att inte tankarna skulle försvinna..
Kom en bra bit på väg och nu fattas bara diskussion och slutsats.
Helt sjukt att min B-uppsats snart är färdig...

Kan ju berätta vad jag skriver om också om någon är intresserad.

-Undersöker hur kroppsspråket och övriga icke-verbala signaler kan underlätta eller förstöra vid samtal med barn!

Frågan är mycket intressant och nödvändig att finna svar på då okunskap inom området kan vara helt avgörande för hur ett barn tolkar eller uppfattar vad som sägs under ett möte och därmed också vara avgörande för hur utfallet av mötet skall bli.

Jag anser att det är av största vikt att alla som arbetar med barn förstår vikten av att det som sägs eller de signaler som sänds ut är noga genomtänkta och försvarbara. Det är ganska lätt att forma ett barns åsikter och uppfattningar till det negativa, genom att utrycka en enda sak fel!

Så var det med det!

Idag blir det Kalas för Jockepocke som fyller 20..
På onsdag är det kalas för lillasysteryster som fyller 16..
Sen är det julia som fyller 2..
Lasse som fyller..
Mamma som fyller ..
Morfar som fyller..
Jag som fyller..
och
Melvin som skall döpas..

Maj är en helt sjuk månad! :)

Nej óm jag ska återgå till nässprayet och soffläge en liten stund nu kanske..

Ha en bra dag
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0