Onsdag 12 Maj

Hallå..

Måste få berätta om min dag..

Idag har jag träffat två killar från KRIS.
Två killar, något år äldre än mig bara, men med erfarenheter utan dess like.
Dessa killar har sedan de var ca 10 år gamla levt ett liv med kriminalitet och missbruk.
De har avtjänat fängelsestraff för grova våldsdåd, rån, drog- och vapenbrott.
De har upplevt Gäng-värden med dess intagningsritualer och traditioner för att stiga i graderna.

Det som är intressant med det hela är att dessa killar har tagit sig upp på fötter igen.
Någonstans i livet gjorde de fel val. Ingen av de hade en taskig barndom att skylla på eller en dålig skolgång.
Det hela handlar om fel val och onda cirklar.

Mötet var jätteintressant. De berättade historier från sitt liv.
Vi diskuterade deras situation idag.. hur det är att vara fri från kriminalitet men ändå stå utanför samhället.
Jag är fachinerad och imponerad av killarnas inställning och lycka till livet idag. Och även deras kloka och fullständigt ärliga svar på våra frågor.

Nu tror jag att jag har bestämt praktikplats.
Kriminalvården eller Frivården.
Jag märker hur jag brinner för det arbetet och hur mycket utbyte och glädje man får av att prata med dessa killar.

det har alltså varit en mycket givande dag!

Resten av veckan är jag helt pluggfri. Finns inte en pinal som skall göras.
Därför ska jag ägna veckan åt att dona med hemmet ordentligt.
Det ska: tvättas, städas, bäddas rent i sängen, fönstrena behöver få sig en omgång och även golven.
Hallen skall målas klart och skrubbarna skall rensas ur.
Full rulle alltså..
Jag ska även hälsa på Sandra och lilla Astrid på Fredag och sen på dop för Melvin på Söndag.
Det blir mycket bebisgos.. det tycker vi om :)

Tack och hej leverpastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0