Tisdag 11 maj

Hej svejs..

Idag har jag och Bubblan Folke tagit vår första gemensamma tur till Örebro.
Det gick jättefint och som belöning har hans pappa idag beställt nya fälgar åt honom.
19" fälgar, så Johan är NÅGOT nervös över att jag ska köra den..haha!
.
På tal om Örebro så hade jag ett seminarium idag som gick kanonbra..
Imorgon ska vi träffa KRIS (Kriminellas rätt i samhället) och prata med dom om etiska dilemman..
Typ:
Du är ute och kör bil, du kör i höger körfält när plötsligt en hel dagisgrupp står mitt i vägen, du tvingas väja för att inte köra rätt in i dom då din fart är för hör för att hinna stanna. I vänster körfält som är det enda andra alternativet står din dotter. Vad gör du??
.
Hemska tanke.. men ska bli intressant att diskutera.
Efter morgondagen är det sen endast en tenta, en opponering och ett seminarium kvar denna termin..
.
Att termin 3 snart är slut innebär att sommaren kommer och jag ska jobba på Macken igen :)
Det ska bli kul att komma tillbaka, men de här två månaderna som jag ska jobba innan min semester blir faktiskt mina två sista på Macken för alltid.
Ja det är sant.. jag som har varit där sen jag var 15 år. Jag är ju TANKA-KARRO.
Men nu är det så och det känns så JÄVLA skönt.. :)
Nästa sommar är det alltså tänkt att jag ska jobba som Socionom.. Är inte det helt galet?? Jag längtar.
Nu skriver jag mitt....
Donna Julia sample
I mitt liv!
.
Nu ska jag ta en myskväll..
Johan jobbar eftermiddag så jag lagar middag och sen ska jag se på One tree hill.. det blir säsong 6 :)
Och sen har vi ju endast TVÅ avsnitt kvar av säsong 7. Men det måste jag vänta tills johanna är ledig innan jag ser.
Ha en trevlig kväll..
Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

tack så mycket, jag tycker såklart också att dom är söta, hehe :-)

grattis till nybilen :-) Åh usch vilket dilemma att diskutera, o hate to say itmen helt klart skulle jag välja dagisgruppen, skulle ju aldrig välja nån annans barn före mitt eget...

2010-05-12 @ 07:28:08
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nämen fy vilket val!! Tur att jag inte pluggar till socionom ;)) och så tycker jag att du ska kolla på Sex&the city istället!!! ;P Kjamaj från Goodnose

2010-05-12 @ 15:06:53
Postat av: nettan igen

ja jag menar ju inte hannas val då så klart. :) blev lite konstigt det här..haha

2010-05-12 @ 15:08:41
Postat av: karro- svar

Ja..ett hemskt val.. tror inte man vet förrän man är i situationen. Men som tur är så är det en väldigt extrem situation som förhoppningsvis aldrig behöver hända. Men en bra situation att beskriva ett etiskt dilemma på. Haha Nettan jag har redan sett klart hela serien.. nu är jag ine på One tree hill igen.. sista säsongen. jag avskyr DVD boxar..man blir helt fast. Kram från The City

2010-05-12 @ 16:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0