12 Oktober

Idag är det Tisdag och idag börjar helgen för min del :) Haha!
Nej jag har väl en del saker att göra, men det är så roligt när man skiljs åt i skolan på en tisdag och säger.. "Trevlig helg" till alla klasskamrater.

Har alltså varit i Örebro idag som ni förstår. Kognitiva Samtalsövningar har stått på schemat. Mycket spännande att få "öva" på detta och intressant att se hur man kan använda en whiteboard tavla till motivation genom att rita bilder och beteendescheman och liknande.

Ser nu väldigt mycket fram emot praktiken. Jag tror dock att det kommer bli fruktansvärt jobbigt eftersom jag ska vara på barn och ungdom. Alla samtal med människor som har det svårt är självklart jobbiga. Men att samtala med barn som har det tufft är nog vidrigt jobbigt.

Min handledare berättade lite för mig vad jag kommer få göra under praktiken.

  • Göra inlednade utredningar och föra journaler
  • Följa med på hembesök och eventuellt vid omhändertaganden.
  • Sitta med vid samtal, både utredande och stödjande samtal.
  • Eventuellt handlägga vissa egna ärenden.
Det kommer alltså bli hur spännande som helst, förhoppningsvis väldigt lärorikt och mycket mycket roligt.


För övrigt håller vi på och pysslar lite här hemma också.
En ny väggdekal med "världskartan" har kommit upp på väggen och även en liten fotovägg med mina häftiga polaroid bilds-ramar.
Vi har beställt nytt golv till köket som kommer på tisdag och så har vi satt upp lite tavlor...
så roligt när det händer grejjer..


(slänger in två riktigt dåliga bilder)
Ska fota lägenheten lite mer när nya golvet kommer in så ni får se hur det ser ut nu när vi är inbodda.


Annars så är hösten här på riktigt också och den har ju varit kanonfin dessutom. Tycker väldigt mycket om hösten och speciellt när de riktigt fina dagarna dyker upp. Hoppas att vintern blir lika fin sen bara.



Hösten är bra mysig!

Resten av veckan ska jag ägna åt plugg och mig själv :)
Ha en trevlig vecka om vi inte hörs något mer.


Nu ska jag sätta mig och titta på när Johan ritar och målar. det är så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0