Fredag 15 april

Heeeeej...

Nu är vi framme i Florida efter en 16 timmars flygresa. Resan gick jättebra och förvånansvärt snabbt.
Vi anlände till Florida kl. 23 igår kväll, amerikans tid, ca 6 på morgonen Svensk tid. Sarah och Levi (bekanta till mamma och pappa) mötte oss på flygplatsen och hjälpte oss att hitta till hyrbilen. Sarah såg även till att Johan fick köra bilen, utan extra kostnad :)

När vi hade rullat ut med hyrbilen och snabbt stannat till efter vägen, för att lokalisera och vänta in Sarah och Levi, rullade sheriffen upp bakom oss med blåljusen och bannade oss för att vi stannade efter vägen :) Men jag tror att dom förstod att vi var turistas.. så typiskt oss.. familjen förvirrad.. haha.

Vi hittade dock snabbt till huset, packade in våra saker och deckade sen direkt i sängen.
Efter lagom antal timmars sömn, vaknade vi alla pigga och glada klockan 8. Vi gick ut på verandan och upptäckte vilket PARADIS vi hamnat i. Vi bor precis vid vattnet,´med egen brygga och pool. Vi åt en riktigt god frukost som Sarah hade handlat åt oss dagen före (GULD VÄRT) och tog sen kaffe i solen på bryggan.

Vi har ägnat dagen hittills åt att bada, sola och varit på upptäcksfärd med cyklarna. Vilka jäkla hus det finns här. Det området som vi bor i verkar vara mycket välbergat och villorna i området är som tagna ur vilken film som helst. Jag ska visa er bilder sen. Jag tror att det är ca 30 grader i skuggan och luften är otroligt fuktig. Solskyddsfaktor 30 gäller de första dagarna.
Vi har också lokaliserat stranden och handlat på Wallmart. Ikväll blir det grillning och poolparty.

Nu har ni fått höra början på vår semester. Jag kommer att uppdatera med bilder senare.