Höst i Augusti

Åh, Äntligen är hösten här. Jag älskar alla Sveriges årstider och skulle inte vilja vara utan någon av dem, men hösten är rätt speciell. Vackra färger, regniga dagar som visserligen är rätt tråkiga men ändå mysiga på något vis, soliga dagar då långa promenader ger frisk luft och ny energi.
Överhuvudtaget tycker jag att hösten alltid bidrar till att ge mig ny energi och tillskillnad mot på sommaren förväntar jag mig trökigt höstväder hela tiden och blir därför inte besviken (och stressad) på morgonen när det regnar ute. SKÖNT TYCKER JAG!

Jag hoppas dock att den här hösten går fort. Ser fram emot advent och jul och nytt åt.
Ser även fram emot att blir klar med C-uppsatsen lagom till jul för att sen kunna knöla mig igenom de sista 5 månaderna av min utbildning.

Nu är det "By the Way" ett helt år sen vi var i New York och snart 4 månader sen vi var i Florida. Tiden går så sjukt fort för det känns ju precis som om det vore igår. Om ytterligare ett år förflyter lika snabbt, så inser jag hur lyckligt lottad jag är som har fått möjlighet att ta ta tillvara på så mycket av det livet erbjuder, det går ju alldeles för snabbt för att slösas bort och det gäller att vara driftig och ligga i för att få ut så mycket som möjligt av det.

Nu ska jag dricka choklad och äta rostmackor... Är det höst så är det.

P&K  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0