Onsdag 31 Augusti

Ja då var skolan igång igen.. 

Med buller och bång körde vi igång första terminen på denna termin 6.
Barns utveckling i samspel med föräldrar, handlar kursen om, något som passar mig utmärkt. Det är ju detta jag vill jobba med och jag känner därför mycket motivation inför denna fördjupning. 

För tillfället läser vi om anknytning och barns utveckling från tiden i magen och fram tills den unge vuxne. Hur kan föräldern motivera, stimulera och vägleda barnet genom dennes utveckling och hur skall föräldern i sin tur utvecklas i sin roll. Mycket intressant kunskap och vi får mycket tid för egna reflektioner. Hoppas jag lär mig mycket av detta :)

♥ Måste väl apropå det meddela att Min och Johans lilla familj ska få tillökning ♥
Jag har inte tänkt skriva något om det på Internet överhuvudtaget då det för mig är aldeles för personligt. Men att jag har en liten i magen som nu fyller 5 månader, som har tio fingrar, tio tår och en otrolig energi kan jag ju iallafall avslöja Blinkar

Misstänker att jag kommer skriva lite reflektioner och funderingar här utifrån mina föreläsningar och då kan det ju vara roligt att veta vilken situation jag befinner mig i.

Så är det med det och mer blir det inte Ler

Till helgen blir det jobbelijobb, ÄNTLIGEN tillbaka på Underbar/Solo. Det ska bli så jäkla roligt, ser verkligen fram emot det. 
Nu ska jag ta tag i maten och sen blir det DR Quinn och Robinson för hela slanten.. Myskväll för mig själv medan Johan är och tränar.

P&K

Kommentarer
Postat av: Sara S

Fantastiskt! Även fast jag vill veta mer såklart, så hoppas jag får följa med under vägen på andra sätt !=) Kul att du börjat uppdatera igen!!

2011-09-02 @ 00:21:50
URL: http://saraschenning.blogg.se/
Postat av: Karro

Ja, ibland får jag lite lust att skriva, men det är tyvärr väldigt sällan :) Klart du får hänga med på utvecklingen i den riktiga världen... Lycka till med kommande termin. Kram

2011-09-03 @ 10:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0