Fredag 4 Februari

Hej hej..

Här kommer ett vanligt blogginlägg och inte ett "rubrik inlägg".

Äntligen är det fredag och en vecka full av upplevelser är slut.
Idag har jag varit så troligt trött, de tar på krafterna att hela tiden vara allert och supa in all kunskap som kommer över mig. Men oj vad spännande och bra jag har det och nu är jag ledig tills på Tisdag :)
Den här veckan har vi fortsatt med de aktuella barnavårdsutredningar vi har. Jag har fått ett eget ärende som jag ska utreda från början till färdig insats. Jag kommer allt närmare personalen och börjar redan nu oroa mig över hur jobbigt det kommer bli att sluta till sommaren, jag älskar allt som har med arbetet och arbetsplatsen att göra.
Jag har också pratat me BUP den här veckan och kommer att göra ett studiebesök hos dom under våren. Jag ska även försöka göra ett besök på Sunborns slutna anstallt samt hos ett boende för ensamkommande flykting barn. Jag ska även få vara med under en ART-utbildning och delta vid en ADDIS-ung. Addis ung är en intervjumetod där svaren sm den unge lämnar analyseras och sen mäter hur djupt i ett alkoholmissbruk den unge är, det mäter också hu stor risken är för att utveckla ett beroende. Ska bli spännande.

Har även fortsatt studera BBIC och lär mig mer och mer. Modellen fokuserar på barnets behov ovh hur väl behoven uppfylls av föräldern. Modellen nedan visar vilka områden runt barnet som gås igenom under en barnavårdsutredning, alltså de delar som måse undersöka och analyseras i arbetet med att hitta den bästa lösningen för barnet.



I det övriga livet är allt också toppen. Mer än toppen faktiskt. Ser mycket ljust på framtiden.
Den närmsta framtiden känns också fantastisk då det bara är 10 veckor kvar tills vi åker till Florida. I förrgår satt vi och kollade på boende på Key West då vi funderar på att åka ner dit över en natt och sen åka förbi Miami på vägen hem. Kommer bli Awsome.
 Johan har fyllt 25 år och det ska vi fira med en stor fest med alla vänner. Ser mycket fram emot det och tror att det kommer bli hur kul som helst. Det är flera olika band och en trubadur som sa spela så jag tror att det bir lyckat.
 Johanna har flyttat till en ny lägenhet och börjat plugga. Hon verkar stormtrivas i sin situation.
 Sara fortsätter att vara lycklig och galen med sin gymnaseklass och jag tror hon börjar räkna ner mot studenten snart.

Nu ska jag krypa ner i soffan och kramas med min älskade pojkvän som jag har saknat hela dagen. Jag är dessutom ledig ikväll och känner rastlösheten komma krypande. Ner på puben och dricka kaffe kanske??

Ha det så bra mina vänner... Här på Eriksgatan mår vi mycket bra och har det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0