♥ Min bästa vän

Min bästa vän.. 


Det finns ju så många som jag skulle vilja välja som min bästa vän. 
Mina systrar, min pojkvän, min äldsta vapendragare Sofie, Sandra som jag har hängt ihop med i vått och torrt sen mellanstadiet, Erica som jag fann under gymnasiet och som det kan gå flera månader utan att jag pratar med men vi vet att vi finns för varandra i alla lägen eller Therese som jag har upplevt så fruktansvärt mycket ihop med.

Jag kommer dock inte ägna detta inlägg till någon av ovanstående trots att var och en av dem självklart är värda ett eget inlägg. 
Jag kommer istället tillägna detta inlägg till min lilla bästa kompis: NOVA!

Nova blir 3 år gammal den 18 Februari och är dotter till min jobbarkompis och vän Jane och hennes man Fredrik.
Nova är en tjej som betyder otroligt mycket för mig och har en stor plats i mitt hjärta. Hon har varit en av mina bästa vänner sen hon var mycket mycket liten.

Tack vare att mamma Jane inte kunde slita sig från jobbet under mammaledigheten har jag fått följa Nova från att hon föddes till idag. Jag har följt med i alla utvecklingsstadier och fått uppleva många av hennes "första ögonblick". '
Sommaren 2009 hade Novas föräldrar svårt att få ihop sina jobbtider med dagistider och liknande, så Nova var hos mig och lekte en stund flera dagar i veckan. På så vis lärde vi känna varandra ordentligt. 
Nova är en tjej med en stark vilja. Hennes personlighet är väldigt tydlig trots att hon är så liten. Hon är smart, envis och bestämd, samtidigt som hon är otroligt omtänksam och snäll. Hon är oftast glad och är medveten om hur hon ska få människor att skratta, och hon är noga med att se till så att ingen är utan leksak. 
För någon månad sen berättade Nova för mig att jag var hennes Bästa kompis. Och då sa jag att "Vad glad jag blir, för du är min bästa kompis också". Vad underbart det är att höra att jag är någons bästa kompis och vad härligt det känns när vi träffas och hennes glädje är helt uppriktig. "Vad kul att se dig" brukar hon säga och ge mig en kram. Orden kommer sådär självklart från henne vilket gör att det hon säger känns ärligt och träffar rakt i hjärtat.

Nova är min bästa kompis och kommer nog att fortsätta vara det länge.. Hon skänker mig glädje, massa skratt, tokerier, allvarliga samtal om allt möjligt och framför allt så skänker hon mig äkta och genuin vänskap.

                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0