Presentera mig själv!

Första inlägget är alltså att Presentera mig själv.

Okej.

Jag heter Anna Karolina Jansson och blir 25 år i Maj i år.
Jag bor ihop med min livs kärlek, min drömkille som jag Älskar väldigt mycket. Jag bor tillsammans med honom i en otroligt fin lägenhet som vi har renoverat precis som vi vill ha den.
Jag har ocså en familj som jag älskar väldigt mycket. En mamma och en pappa och två underbara små systrar.
För tillfället studerar jag till Socionom, vilket är en utbildning på 3.5 år. Jag har gjort 2 år av utbildningen och håller nu på att förbereda mig på den skrämmande tanken att jag snart måste stå på egna ben.
Tidigare har jag arbetat som butiksboträde på en Bensinmack, vilket jag också tyckte var jättekul. Men det extrajobbet har bytts ut mot ett arbete som bartender på en nattklubb i staden där jag bor.

Att resa och uppleva nya platser, kulturer och människor är något jag älskar att lägga mina pengar på :) Jag försöker att tillsammans med min familj, med johan eller med mina vänner att hitta intressanta resmål hela tiden. Och drömmarna om nästa äventyr tar aldrig slut.
Inredning är också ett stort intresse som jag har.. Det har kommit på senare år, sen jag flyttade hemifrån och fick möjlighet att ha skapa mitt eget hem. Kläder, utseende och sånna saker har egentligen aldrig varit ett intresse för mig. Vet inte hur det komemr sig att jag har en så förbannat stor garderob. Antar att det är för att jag är en liten shoppaholic bara :) Sakerna i min garderob betyder egentligen inte så mycket för mig.. haha.

Från att jag var 8 år gammal tills att jag blev 17 år bestod mitt liv av träning och tävling i Dans. Jag har tävlat i Bugg, Dubbelbugg och Rock´n roll och tillhörde under en tid det svenska landslaget i Rock´n roll. Tillsammans med andra ungdomar från Sverige fick jag och min danspartner representera Sverige vid flertalet stora tävlingar utomlands. Den hårda bedömningen,  träningsdiciplinen och det egna ansvaret som krävdes har lärt mig mycket och dansen har nog utvecklat mig till den jag är idag.

Så vem är jag då?
Ska försöka klämma fram de bra egenskaperna. Det som man annars är så rädd för att framhäva, det är ju så mycket lättare att vara självkritisk.
Jag skulle nog vilja påstå att jag är en ganska stark person. Jag är inte så mycket för att argumentera för mina åsikter. Jag kan lika gärna hålla de inom mig. Men jag vet vad jag tycker och känner och jag låter inte någon annan påverka mig om det inte känns rätt. Jag har också gått igenom perioder i mitt liv som har lärt mig att "Fatta rätt beslut", "Att ensam är inte stark" och som också har lärt mig vilka som är mina prioriteringar och vem jag är.
Jag är klumpig också.. Klumpig med ord alltså. Ibland händer det att jag säger saker som jag genast ångrar eller inser att det var dumt. Detta är något som mina vänner har lärt sig och det är inget att bry sig om.
Jag är också väldigt Ödmjuk tydligen. Detta är något som jag har fått höra många gånger av många människor. Jag har en otrolig empati för andra människor, en empati som gör att jag oftast sätter mig själv i andra hand. Denna empati gör mig också Naiv. Att vara naiv är en av mina brister. Jag måste lära mig att ta ett steg tillbaka ibland och vara vaksam, annars kan det hända att näsan bräns. Detta har jag också fått uppleva. Irriterande optimistisk, postiv och glimten i ögat är andra egenskaper som jag uppskattar hos mig själv.

Mina främsta mål i livet är att aldrig sluta utvecklas och att inte behöva ångra det jag aldrig gjorde. Jag hoppas att jag hela tiden kommer finna vägar att upptäcka nya saker och vidareutvecklas som person.

Jag ser med spänning fram emot framtiden :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0