Torsdag 6 januari

Halli Hallå..
Nu är Tentan färdigskriven och inskickad. Mycket skönt tycker jag, nu är det bara att vänta på resultatet. Lika skitnervöst varje gång. Den här gången har jag inte den blekaste aning om hur det kan ha gått.. Tentan handlade om Strukturellt arbete, empowerment och nätverksarbete. Den var svår på grund av att den inte lämnade plats för så mycket egna reflektioner. Lite kritiskt tänkande fick jag dock in som förhoppningsvis ger poäng.
De senaste dagarna har det snöat kanonmycket.. Det snöar nästan hela tiden. Underbart tycker jag och Johan som precis har köpt en skoter. När temperaturen håller sig runt -5 är det ju helt perfekt. Tror att jag och Johan ska ut på lite äventyr imorgon om vädret tillåter.
För övrigt har det varit lata dagar den här veckan. Lite plugg, mycket film och mycket Johan. Han har ledig vecka och jag har ledig vecka.. Helt underbart. Måste dock börja vända rätt klockan snart för nästa vecka är sista "pluggveckan" sen är det arbetsdagar mellan 8-17 som gäller.. Det kommer nog bli tufft men väldigt roligt..
Framför mig har jag dock en projektredovisning där vi ska redovisa vårt projekt om Hemlösa i England. Redovisningen skall utformas som en lektion så det kommer bli filmvisning, power point och pekpinne :) Det kommer blir hur kul som helst, speciellt med bästa tjejerna i min grupp..
En tjej som läser till Socionom några terminer under mig var nyss här och lånade lite böcker. Det slog mig hur mycket jag faktiskt har läst och lärt mig de senaste två åren. Under terminerna är det så mycket att göra så då finns ingen tid att reflektera över det, men nu i efterhand så har vi verkligen gjort otroligt mycket olika moment och lärt oss väldigt mycket. Det ska bli så otroligt roligt att komma ut i arbetslivet för att praktisera all kunskap.

Livet i övrigt känns också mycket bra.. Vet inte hur det skulle kunna bli så mycket bättre. Alla runt om mig är friska och glada, Jag börjar åter se ljuset inför framtiden efter några riktigt deppiga skoltrötta veckor, Florida närmar sig med stormsteg (endast 3 månader kvar) och planer inför en ny New York resa till nyår börjar ta fart :). Självklart finns det andra planer och förhoppningar inför detta år.. Den som lever får se!

Nu ska jag fortsätta försöka spöa Johan i X-box. Men han är så grymt bra så det är svårt...

Ha det bra...
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0