13 Januari

Godmorgon Godmorgon...

Fredag den 13e är det idag.. Det ska ju tydligen vara en otursdag, men det är inget jag någonsin har märkt av tror jag. Vet att många har tenta idag eftersom att terminsbrytet är på måndag. Håller ändå en extra tumme för dom idag på otursdagen :)

Hur som helst. Redovisningen gick ju kanon och nu är det verkligen toklugnt på pluggfronten. Jag ska hoppa över de första två seminarierna (om dom inte är individuella), och detta betyder att jag inte har någon skola igen förrän i Mars. Kommer dock ha en hel del att läsa, men att läsa om Barnpsykologi och barnsamtal och såna spännande saker känns inge betungande faktiskt. Såg även att vi ska läsa en bok om "Doscoteksbranden i Göteborg", Det kan bli intressant. 
Men, just nu går jag bara runt och lallar hela dagarna. Har bestämt mig för att vila den här veckan utan några måsten. Har inte en pinal att plocka med i hemmet heller, för allt är städat och sorterat och rensat och fixat. Så jag kan verkligen göra vad som faller mig in. Se på film, inreda lite, spela tv-spel, rita, sjunga... You name it. 

Har visserligen bara varit ledig i tre dagar men börjar redan bli ganska rastlös faktiskt. Klart att det är underbart att vara ledig på semestrar och sånt, men inte såhär nu när ingen annan är ledig och när det inte finns så mycket att göra. Jag vill att det ska komma massor med snö och bli mildare i luften, Det ger energi!!
Ska nog försöka ta mig ut en stund nu när solen är framme iallafall... Mot Macken kanske för att slå ihjäl några timmar med Jane!!

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0