NYTT ÅR

Det nya året..År 2012 är här.
Vad hände egentligen under förra året.. jag ska försöka minnas tillbaka!!

Januari:
Inledde min praktik på socialtjänsten i Smedjebacken. Trivdes underbart bra och det kom att bli det mest utvecklande halvåret i mitt liv hittills.
Johan fyllde också 25 år vilket vi firade med fika tillsammans med våra båda familjer, massa fina presenter (Bland annat en stor tatuering) och goda smörgåstårtor.

 

Februari:
Vi hade 25 års fest för Johan i Gonäs folkets hus.. En tillställning som vart precis så tokig som jag hade förväntat mig. Det var riktigt roligt att få fira ihop med alla glada vänner. '

 



Mars:
Bjöd på många fina vinterdagar med sköna promenader och lek..
Snön försvann mot slutet av mars, solen kikade fram och dagarna rullade på i en faslig takt. Jobbade ganska mycket på Solo och Underbar och fortsatte min praktik på socialtjänsten.

 

April:
Jag åkte till Florida tillsammans med Johan och hela min familj. Vi hade hyrt ett jättemysigt hus i Cape Coral där vi stormtrivdes. Vi gjorde under den nästan 3 veckor långa vistelsen flera utflykter, bland annat till Orlando och Miami.

 
 

Maj:
Var som vanligt en månad full med födelsedagar och den sista att fylla var jag själv. Den 25e maj blev jag hela 25 år.
Samma dag som min födelsedag nåddes jag också av den tragiska nyheten att min föredetta pojkvän tyvärr hastigt gått bort. Ägnade mycket tankar åt honom och hans familj.
I början av maj (13e) fick jag och Johan reda på att vi i början av nästa år skulle bli föräldrar. Ett riktigt roligt besked som absolut var välkommet i allra högsta grad. Vi höll dock detta hemligt någon månad.
Jag blev erbjuden jobb på ungdomsanstalten i Sundborn men valde att tacka nej till detta på grund av de nya omständigheterna. Valde istället att jobba på Hamnkrogen i Smedjebacken under sommaren.

 

Juni:
Inleddes med avslutning från praktiken och därmed ett avslut på termin 5. Det kändes tråkigt att behöva lämna alla i Smedjebacken, men de önskade mig hjärtligt välkommen tillbaka så det kändes bra.
Sommaren började komma igång och så även alla grillfester på vår baksida, crosstävlingarnaoch andra roliga event.
Vi var på en minifestival i Borlänge där Sugerplum Fairy och Sigourney weavers spelade. Mycket trevligt. Vi firade också Jossan som tog studenten.
Midsommarafton blev en heldag med alla goa vänner. Skumpa frukost, cykeltur, sjukamp, middag och fest på kvällen. Riktigt trevligt!
Började jobba på hamnkrogen i Smedjebacken och fick därmed ytterligare en merit (servitris) på mitt CV.

 
 
 

Juli:
Peace and Love festivalen såklart.... Riktigt rolig vecka med bra musik, trevliga vänner och konstiga händelser.
Båt, hängmattashäng och solning stod på schemat resten av månaden.
Jag och Johan inledde också arbetet som kontaktfamilj åt en liten tjej på 6 år. Ett arbete som skulle komma att pågå till December månad.

 

Augusti:
Avslutade arbetet på Hamnkrogen lagom tills skolan började igen och då magen börjat växa på allvar.
Termin 6 inleddes med specialinriktning mot barn och familj. Mycket intressant och lärorikt.
Jag och Johan fick möta vår Kiddo för första gången genom Ultraljud i Falun i slutet av Augusti. Helt fantastiskt.
Åkte även med min mamma och mina systrar på en "tjejresa" till Ullared där vi shoppade loss en massa massa.

 

September:
Ludvika snurren gick av stapeln som vanligt och jag var där och jobbade såklart.
Vi inledde även arbetet med C-uppsatsen.

Oktober:
Plugg, Plugg, Plugg

November:
Inledde November med en tripp till Gotland för att heja på Robban som körde Gotland Grand National.
Det blev en trevlig helg trots lite kasst väder. Låånga promenader gjorde dock gott för kroppen.
Påbörjade även C-uppsatsen i början av November, något som sedan förflöt smidigt och över all förväntan. 2 veckor före deadline var vi klara med intervjuerna och kunde påbörja bearbetningen av resultatet.
Snön lyste med sin frånvaro men försökte skapa mysstämning ändå när jag pyntade inför första advent i slutet av November.

 

December:
Julmånaden med allt vad det innebär.
Jag och Carola jobbade på för fullt med uppsatsen och blev helt färdiga i mitten av december. Har sedan njutit av att vara ledig och kunnat ta det lugnt resten av månaden.
Julafton firades med grötfrukost tillsammans med vänner på morgonen och sedan julfirande i Harnäs och mys med älsklingen på kvällen.
Juldagen skulle bli en lugn tillställning men slutade med en sen kväll med drinkar, sällskapsspel och massa massa skratt.
Nyårsafton firades med middag hemma hos mig och Johan. Vi var 13 personer som åt och hade en jättemysig kväll.

 

 
 


Nu är det alltså År 2012. Ett år som jag har längtat efter av flera anledningar:

* Tillökningen i familjen väntar vi på med spänning och  nu välkomnar vi absolut den lille, nu när klockan slagit 24.  
* Påsken i Grövelsjön kommer nog se lite annorlunda ut, men vi längtar dit.
* Examensdagen som jag har längtat efter är äntligen här. Den 1 Juni blir det verklighet och ska givetvis firas ordentligt. Karolina Jansson- Socionom!
* Sen ska jag bara njuta resten av året med ett besök på peace and love och förhoppningsvis en resa till hösten.
* Kanske dyker en och annan surprise upp under året också, men det återstår att se. Och förhoppningsvis komemr jag börja jobba som socionom mot slutet av året.

Den som lever får se!!

Gott nytt år!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0